فناوری اطلاعات

مسئول واحد : آقای مهندس محمد صیادی

تلفن داخلی : 312

تلفن داخلی تعمیرات نرم افزار : 340

رئیس بخش : آقای مهندس رضائیان زاده

موقعیت اداری / جغرافیایی : ساختمان اداری ، طبقه دوم ، دفتر کامپیوتر

تعداد پرسنل : 4 نفر

شرح وظایف، اختیارات و مسئولیت ها:

الف - حوره نرم افزار

  •  مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردي
  •  نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
  •  شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سيستماتيك و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حل های اجرایی
  • ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا
  • نظارت بر طراحي و اجرای نرم افزار های طراحی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده
  • نطارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام مي رسد
  • بررسي نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نطارت مشورتی برای خرید با سفارش خرید آنها تهيه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
  • تهیه تدوین و اجراي برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه اي
  • نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
  • فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه از قبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرم افراری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در مرور)
  • نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده ساری و ارتقاء نرم افزار های مورد نیاز
  • ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
  • ارائه مشاوره برای استفاده بهينه ار نرم افزارها
  • رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری

ب - حوزه شبکه

  • ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
  • بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فني وامکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط
  • نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
  • ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
  • راه انداری سرور های مورد نیاز واحد
  • پشتیبایی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهيه نسخ پشتیبان
  • ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
  • اقدام در جهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
  • برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
  • حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور دما و دقت در عبور و مرور ها

ح: حوزه سخت افزار

  • بررسي نیازهای سخت افزاری مورد نیار واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیاز ها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
  • نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
  • ارائه خدمات پشتیبایی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و با خدمات فنی خارج از بیمارستان
  • تهیه، نصب و پشتیبانی کليه تجهیزات فعال و غیر فعال
  • طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها
  • تهیه برچسب و شناسنامه فنی سخت افرار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
  • رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها

د- قراردادها

  • تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف
  • نظارت بر اجرای صحیح مفاد قراردادها

ه- وب سایت

  • طراحی Web Site برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری
  • بروزرسانی صفحات وب سایت
  • قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم در سایت
  • طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
  • نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website

و- آموزش

  • مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
  • شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
  • آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
  • ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد

ز- امور ستادی

  • انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
  • انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوره مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
  • شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
  • پاسخ به مکاتباب اداری در موعد مقرر
  • ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
  • پایش و ارزشیابسی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT

ح- شرح وظایف مسئول فناوری اطلاعات یک بیمارستان در ارتباط با نرم افزار HIS

  • برنامه ریزی در جهت آمورش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت
  • آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها
  • ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه
  • اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت
  • نیازسنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آن
  • تهیه پشتیبیان از دیتا بانک های HIS
  • تغییر و تعریف اطلاعات اصلی آن بیمارستان

ط - سایر امور

  • اظهار نظر در مورد سیستمهای طراحی شده با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود
  • پیش احتیاجات واحد سازمانی در زمینه نیروی انسايي و تجهیرات و تسهیلات مورد نیاز واقدام در جهت تامین آنها
  • اجرا و بکارگیری آخرین یافته های فن آوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
  • نظارت بر کاربرد مناسب فناوری اطلاعات در واحد مربوطه به منظور بهره وری سیستم
  • پيش بيني آموزشهای لازم در خصوص فناوری اطلاعات (IT) وبرنامه ریزی مشخص در این زمینه به منظور ارتقاي توان تخصصی کارکنان واحد مربوطه
  • برنامه ریزی لازم در خصوص نگهداری و استفاده بهینه از امکانات
  • شرکت در کمیسیونهای و سمینارهای مربوطه
  • مطالعه و اظهار نظر در خصوص طراحی و پیاده سازی سیستمهای کاربردی
  • اظهار نظر در خصوص نوآوريها وطراحهاي جديد فن آوری اطلاعات
  • تهیه گزارشات مورد نیاز برای مقام بالاتر
  • انجام سایر امور مربوط.